Markkinointi 2011-2012
KJT-Johtokunta Open
29.3.2012
KJT-LOGO-final-gif.gif
KJT-LOGO-final-gif.gif
Markkinointifunktion tehtävä
Markkinointifunktion tehtävänä on suunnitella, koordinoida
ja toteuttaa seuran markkinointiviestintä sekä suunnittella ja
koordinoida joukkueiden markkinointia sekä tuottaa näihin
tarvittavia ohjeita ja materiaaleja.
Markkinointiviestintää johtaa markkinointipäällikkö, joka
raportoi seuran hallitukselle. Markkinointifunktion organisaatio
koostuu joukkueiden markkinointivastaavista, ambassadoreista
ja projektikohtaisista henkilöistä.
Markkinointifunktio toimii erityisen läheisessä yhteistyössä
seuran talous- ja viestintäfunktioiden kanssa.
KJT-LOGO-final-gif.gif
Tavoitteet 2012-2013
Seuran tunnetuksi tekeminen
Seuran toiminnasta kertominen
Seuran arvoista ja tavoitteista kertominen
Seuran saavutuksista kertominen
Seuran varainkeruun tukeminen
Vanhempien aktivointi
Uusien pelaajien hankinnan tukeminen
KJT-LOGO-final-gif.gif
Markkinoinnin painopisteet 2012-2013
Markkinointifunktion toiminnan käynnistäminen
Edellytyksenä markkinointivastaavat joukkueissa
Varainhankinnan aktivointi koko seurassa
Edelleen isot erot joukkueiden välillä
Kausijulkaisun täysimääräinen hyödyntäminen
KJT:n näkyvyyden lisääminen mediassa
Joukkueiden tapahtumien uutisointi
KJT:n kotisivujen kehittäminen
Ilme ja toiminnallisuuus
Yhdenmukaisuus
KJT-LOGO-final-gif.gif
Markkinointipäällikön tehtävä
Toimi:
KJT markkinointipäällikkö
Toimen kuvaus:
Tehtävänä on suunnitella ja toteuttaa seuran markkinointisuunnitelma, jossa kuvataan seuran markkinointiviestinnän tavoiteet,
strategia, toimenpiteet, vastuut ja aikataulut seuran hallituksen päättämien linjausten mukaisesti.
Markkinointipäällikkö kokoaa ja organisoi resurssit, joilla seuran markkinointitoimenpiteet toteutetaan ja koordinoi
markkinointiviestintää joukkueiden kanssa.
Hän toimii tiiviissä yhteistyössä seuran viestintäpäällikön, talouspäällikön ja joukkueiden markkinointivastaavien kanssa.
Markkinointipäällikön vastuulle ja päätösvaltaan kuuluu hallituksen tälle osoittamat ja valtuuttamat asiat. Muilta osin
markkinointipäällikön tehtävänä on markkinointifunktion vastuulle kuuluvien asioiden valmistelu ja esittely seuran hallitukselle
päätöksentekoa varten.
Tehtävät:
1. Vuosittainen markkinointisuunnitelman suunnittelu/päivitys
2. Organisoi suunnitelman toimenpiteet yhdessä hallituksen ja erityisesti viestintähenkilön kanssa
3. Kokoaa ja organisoi resurssit, joilla toimenpiteet toteutetaan
4. Suhdetoiminnan ylläpito seuran yhteistyöyritysten kanssa
5. Markkinoinnin koordinointi joukkueiden kanssa
Raportointi:
Seuran puheenjohtaja, seuran hallitus
Muut velvoitteet:
Muut seuran toimintaa tukevat tehtävät
KJT-LOGO-final-gif.gif
Markkinointivastaavan tehtävä
Toimi:
Joukkueen markkinointivastaava
Toimen kuvaus:
Tehtävänä on suunnitella ja toteuttaa joukkueen markkinointisuunnitelma, joka kattaa varainhankinnan, suhdetoiminnan ja
seuran arvojen markkinoinnin joukkueen sisällä. Markkinointisuunnitelman tulee noudattaa seuran markkinointisuunnitelmassa
määriteltyjä linjauksia.
Markkinointivastaava kokoaa ja organisoi tarvittavat resurssit joukkueen sisällä ja toimii tiiviissä yhteistyössä joukkueen johtajan,
seuran markkinointipäällikön ja muiden joukkueiden markkinointivastaavien kanssa.
Markkinointivastaava osallistuu seuran markkinointivastaavien kokouksiin ja ollessaan estynyt järjestää varahenkilön paikalle.
Markkinointivastaava vastaa joukkueen  suhdetoiminnasta joukkueen yhteistyökumppaneiden ja sidosryhmien osalta.
Markkinointivastaavan vastuulle ja päätösvaltaan kuuluu joukkueen vanhempainkokouksen tälle osoittamat ja/tai valtuuttamat
asiat. Muilta osin markkinointivastaavan tehtävänä on vastata markkinointifunktion vastuulle kuuluvien asioiden valmistelusta ja
esitellä ne joukkueen vanhempainkokoukselle hyväksyttäväksi.
Tehtävät:
1. Vuosittaisen markkinointisuunnitelman laatiminen ja päivitys
2. Markkinointisuunnitelman toimenpiteiden koordinointi ja toteutuksen valvonta
3. Markkinointisuunnitelman edellyttämien resurssien kokoaminen ja organisointi
4. Suhdetoiminnan ylläpito joukkueen yhteistyöyritysten kanssa
5. Joukkueen varainhankinnan koordinointi ja kehittäminen
6. Seuran arvojen ja toimintaperiaatteiden markkinointi joukkueen sisällä
Raportointi:
Joukkueen johtaja, seuran markkinointipäällikkö
Muut velvoitteet:
Joukkueen tiedotusvastaavan / viestintävastaavan tehtävän (?)
KJT-LOGO-final-gif.gif
Ambassador
Toimi
KJT Ambassador.
Ambassador-toiminnan tavoitteet ovat kehittää koulun ja kolmannen sektorin toimijan yhteistyötä, tukea koulujen
liikuntakasvatusta, tukea koulujen syrjäytymistä ehkäisevää toimintaa, lisätä seuran tunnettavuutta alueen kouluissa ja edistää
uusien pelajien rekrytointia.
Toimen kuvaus
Ambassadorin tehtävänä on toimia yhteyshenkilönä seuran ja nimetyn koulun välillä.
Tehtävät
Solmia yhteys koulun rehtoriin ja/tai opettajiin ja sopia tapa, jolla Ambassador-toimintaa koulussa toteutetaan
Sopia koulun kanssa miten KJT:n toiminnasta koulussa tiedotetaan
Toimittaa erikseen sovittavia markkinointimateriaaleja kouluun, sen oppilaille ja vanhemmille.
Toimia KJT:n edustajana koulun tapahtumissa, esimerkiksi urheilupäivä.
Raportointi
Seuran markkinointipäällikkö
Muut velvoitteet
Ambassadorin luopuessa tehtävästä hankkii hän itselleen seuraajan. Seuraajan nimityksen vahvistaa seuran
markkinointipäällikkö.