•3.1.1 Numeron hahmo
–3.1.1.1 vedä numero lukusuoralla olevan saman numeron päälle, numero myös kuuluu
–3.1.1.2 yhdistä samat, eri fonteilla ja tyyleillä kirjoitetut numerot
–3.1.1.3 linkki osioon 2.1.3, jossa on kirjoitusvideot ja tulostettavat harjoitukset
•3.1.2 Lukukäsite = lukusana – numeromerkintä – konkretia
–3.1.2.1 kuinka monta löydät (hedelmiä/ruokaa ostoskorissa): kirjoita numero kuvan viereen
–3.1.2.2 satataulu, josta voi klikata ja kuunnella lukusanoja 0-100
•3.1.2.2.1 satataulun täydennys: ohjelma pudottaa numerot taulusta ja opiskelija raahaa numerot takaisin ja kuulee numeron. Ohjelmaei hyväksy väärää numeroa. Harjoituksen voi tehdä uudestaan ja ohjelma pudottaa eri numerot (satunnaisesti).
•3.1.2.2.2 klikkaa satataulusta se, jonka kuulet (kone arpoo, mikä kuuluu)
–3.1.2.3 kuuntele lukusana ja valitse oikeat numerot ruudulta (näytöllä numerokortit 0-9, tyhjät paikat valmiina esim ruutuina)tasot: ykköset, kymmenet, sadat
–3.1.2.4 isoista luvuista 1000, 2000, ja vuosilukuja (1950, 1960, 1971, 1983, 1990, 1995, 1998, 2001...) Ubah opettaa ensin, mitenvuosiluvut sanotaan. Ubahin, miehen ja lasten syntymäaikojen kautta.
•3.1.2.4.1 kuulet vuosiluvun, valitse oikea
–3.1.2.5 etsi samat rahat kuin mallissa (raahaa)
–3.1.2.6 etsi numero, hinta kassakuitista?
–3.1.2.7 yhdistä hinta kuvaan (ruudulla esim neljä kuvaa ja neljä hintaa – kuuluu: auto maksaa 8700 euroa JA auton kuva vilkkuu(ei oleteta että osataan sanat!) ja opiskelijan pitää raahata oikea hinta kuvan viereen. – neljän sarjoja useita, tavarat liittyvättemaattisesti toisiinsa)
•3.1.3 Enemmän ja vähemmän
–3.1.3.1 järjestä numerot suuruusjärjestykseen
–3.1.3.2 järjestä rahat suuruusjärjestykseen
–3.1.3.3 kumpi on suurempi? kumpi on pienempi? (raha, raahaa oikea merkki > < =; vaikeutuu niin että toisella puolella onkympin seteli ja toisella puolella kaksi vitosta, myös sentit mukana: kumpi on vähemmän 1 euro/ 50 senttiä jne)